Z wyniku badań ARC Rynek i Opinia wynika, że najpopularniejszą drużyną żużlową w Polsce jest Unia Tarnów. Drużyna z Tarnowa osiągnęła wynik 23,4% oraz aż 64,5% przy znajomości wspomaganej.
Ponadto badanie wskazuje kilka ciekawych aspektów całej dyscypliny. Żużlem interesują się przede wszystkim mężczyźni (stanowią oni 80% kibiców tej dyscypliny), z małych i średnich miast oraz z obszarów wiejskich, najczęściej z wykształceniem podstawowym, zawodowym i średnim.
Żużel najbardziej popularny jest w miejscach z długą tradycją żużlową oraz z drużynami, które osiągają sukcesy. Dlatego w kilku województwach poziom zainteresowania jest wyższy od średniej krajowej, która jest na poziomie 2,4 pkt. (w skali 1-7).
Badanie Sponsoring Monitor na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat. W 2014 r. przeprowadzono wywiady telefoniczne (CATI) oraz internetowe (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu epanel.pl. Zrealizowanych zostało łącznie N=5272 wywiadów. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.
Źródło: http://www.wirtualnemedia.pl