Oficjalny serwis Unii Tarnów ŻSSA

Dawid Rempała: “Mam nadzieję, że będę eliminował błędy”

13/04/2021 20:04:09
Redakcja

– Unia przegrała w Łodzi 40:50, a Ty zdobyłeś trzy punkty w czterech startach. Na początku wygrałeś bieg młodzieżowy, później nie udało się więcej dołożyć do dorobku. Jak ocenisz występ na łódzkim torze?
 – Na pewno pierwszy bieg poszedł po mojej myśli. Dobrze wyszedłem ze startu, a następnie uciekłem chłopakom. Lekki niedosyt z pewnością jest, bo jednak w tych następnych biegach również wygrywałem wyjścia spod taśmy i przez pół okrążenia jechałem przed dużo bardziej doświadczonymi zawodnikami. Gdyby nie moje błędy, to mógłbym zdobyć więcej punktów. Czekają mnie jednak kolejne treningi i mam nadzieję, że będzie lepiej.

– Chyba żałujesz głównie biegu numer cztery? Wtedy to przed Tobą przyjechał Jakub Sroka, którego pokonałeś w pierwszym wyścigu.
– Tak, tutaj pojawił się taki problem, że przed meczem rozmawiałem z chłopakami i mówili oni, że na prostej można spokojnie jechać środkiem toru. Ja właśnie tym się zasugerowałem. Pojechałem środkiem toru, a następnie chłopaki zamknęli mnie w kleszcze na wejściu w drugi łuk. Później było już ciężko coś zrobić, bo ten tor wcale jeszcze tak nie trzymał i nie dało się za bardzo atakować w tej początkowej fazie meczu.

– Jak ogólnie zachowywał się ten tor? To był pierwszy mecz tego sezonu w Łodzi, a dwa dni wcześniej padał tam jeszcze śnieg.

– Według mnie tor był przygotowany naprawdę bardzo dobrze. Powiedzmy, że start był pode mnie, co mi pasowało. Jechałem tam praktycznie pierwszy raz w takich zawodach. Dwa lata temu na „młodzieżówce” wprawdzie wystąpiłem chyba w dwóch biegach. Teraz jakby od podstaw jechałem na próbie. Na nowym dla mnie torze starałem się robić wszystko, co w mojej mocy. Owal był w porządku, zdecydowały tylko moje błędy. Mam nadzieję, że będę je powoli eliminował.

– Zawody były bardzo szybko przeprowadzone. 15 biegów przy kilku rezerwach, a mecz trwał niewiele ponad półtorej godziny. To chyba rzadko się zdarza?
– Dokładnie. Sami po zawodach byliśmy mocno zaskoczeni, że minęły niecałe dwie godziny od początku meczu, a my już wyjeżdżaliśmy ze stadionu. Dzięki temu wcześniej byliśmy w domu. Fajnie, że to się tak udało rozegrać, ponieważ z Łodzi jest trochę kilometrów do pokonania. Przynajmniej noc nie była zarwana.

– Teraz Unię czeka wyjazd do Bydgoszczy. Miałeś już możliwość startów na tym torze?
– W tamtym roku wystąpiłem tam na jednych zawodach cyklu Nice Cup. Tor jest w porządku. Wiadomo, że tam powinno się jeździć „po balonach”. Mam nadzieję, że poniedziałkowy mecz pójdzie po mojej myśli. Liczę na dobry występ zwłaszcza w biegu juniorskim i tym kolejnym wyścigu z młodzieżowcem. Mam nadzieję, że będzie ok.

– Tor w Bydgoszczy jest dosyć długi. Czy może to mieć znaczenie, jeśli weźmiemy pod uwagę również długość owalu w Tarnowie?
– Myślę, że w tym wypadku obydwa tory są w ogóle nieporównywalne. W Tarnowie te łuki mamy jednak trochę ostrzejsze, a w Bydgoszczy są one duże i „kanciaste”. Różnica między tymi dwoma torami jest zatem dosyć duża.

– Jak wyglądają Twoje przygotowania na ten sezon, jeśli chodzi o sprzęt? Kto Ci pomaga, ile jednostek posiadasz?
– W tym roku dysponuję trzema silnikami, przygotowanymi przez pana Staszka Burzę. Myślę, że jestem przygotowany bardzo dobrze, zarówno sprzętowo, jak i fizycznie. Mam nadzieję, że w sezonie zobaczymy tego efekty.

– Chciałbyś dodać coś na koniec?
– Chciałbym złożyć podziękowania za pomoc sponsorom – Grupie Azoty oraz moim indywidualnym, na czele z panem Jackiem Sumarą oraz MPEC Kraków. Oczywiście chciałbym również pozdrowić wszystkich moich pozostałych darczyńców i im również podziękować. Pozdrawiam także kibiców i niech trzymają za nas kciuki w poniedziałkowym spotkaniu w Bydgoszczy.

– Dziękuję za rozmowę.
– Również dziękuję.

Rozmawiał: Stanisław Wrona – Tygodnik Żużlowy

Sponsorzy i partnerzy
Małopolska

wesbud

Nowrem Group

wia-lan

wamex

sam

rozkwit

nad-stawkiem

mpgk-1

hektor

dunajec

cezar

rehamedica

Frukt

mis-serwis-techniczny

eska

 

 

 

Muszynianka

Chemart

Netfish

Mat-Mat

Remondis

OSK MX

Biały Piec

TKP

Skup Aut Małopolska

 

Gentleman

Narzędzia dynamometryczne

Narzędzia Czyżycki

Green Engineering

Darbagos

Centrum Sztuki Mościce

Strusinianka

Okocim

Czarny Sezam

DIAGMEDICA & HOLI-MED

Arveel

Food Care

Ngine

Salon Wędkarski Karmazyn

Restauracja Rigatoni

#OPTYK WAWRZON

#OPTYK WAWRZON

Zeliaś

Spojkar

Lider Sowa

Auto-Gaz-Siedlik

ReDrog S.C.

Kącik Piękna Tarnów

Wykonanie strony Internetowej z przez Agencję Marketingową AdVIST